خدمات طراحی بنر

Image

خدمات طراحی بنر

اگر به دنبال افزایش ترافیک آنلاین خود با تبلیغات بنری هستید، ممکن است از خود سؤال کنید که طراحی تبلیغات بنری چرا و به چه شکل انجام شود؟ طراحی بنر تبلیغاتی به طور معمول از طریق طراحی بنر گیف جذاب به شکل تخصصی انجام می‌شود. طراحی بنر گیف یکی از حوزه‌های تخصصی فعالیت مجموعه های آی پی است که در این مطلب بیشتر با این نوع طراحی آشنا خواهید شد. تبلیغات بنری یکی از متداول‌ترین شکل‌های بازاریابی در دنیای آنلاین است. تمامی شرکت‌ها به شکلی از این نوع تبلیغ به عنوان رسانه‌ای کارآمد، قابل اندازه‌گیری و ارزان برای افزایش آگاهی مشتریان از برند خود استفاده می‌کنند و نرخ کلیک بالایی از آن دریافت می‌کنند. بنابراین ممکن است از خود بپرسید که شما چطور می‌توانید تبلیغات بنری وب خلاقانه‌ای ایجاد کنید که کلیک‌های مشتریان را به سمت سایت شما سرازیز کند؟ در ادامه این مطلب، نکاتی در مورد طراحی بنر گیف تبلیغاتی ارائه شده است.

Image

نکات کلیدی در طراحی بنر

1- سایز طرح (استاندارد International)
بر اساس مواردی که در سایت گوگل ادسنس بیان شده است، موفق‌ترین استانداردهای سایز بنر عبارتند از:
780 در x 90 پیکسل – سایز LeaderBoard
600 در x 300 پیکسل – سایز نیم صفحه
250 در x 300 پیکسل – سایز مستطیل معمولی
280 در 336 پیکسل – سایز مستطیل بزرگ
سایز های رایج در ایران شامل :
468 در 80 پیکسل
120 در 240 پیکسل
125 در 125 پیکسل
2- بنر گیف خود را در مکان درست قرار دهید.
بنر باید در جایی از سایت هدف قرار بگیرد که نزدیک به محتوای اصلی صفحه موردنظر باشد و به خوبی در دید کاربران قرار بگیرد.
3- طراحی را ساده نگه دارید.
محتوای بصری را ساده نگه‌دارید. کاربران ممکن است فقط یک نگاه چند ثانیه‌ای به بنر شما بیاندازند و شما باید در این مدت کوتاه، آنچه که مورد نیاز است را به دید مخاطب برسانید.
4- درج موارد مهم را رعایت کنید.
در طراحی بنر گیف باید یک سری از اجزای اصلی وجود داشته باشند که از الزامات طراحی هستند. به طور معمول شما باید سه مؤلفه اصلی را در آن داشته باشید :
- لوگوی شرکت
در اکثر موارد لوگوی شرکت شما باید در طراحی بنر گیف وجود داشته باشد. مطمئن شوید که این لوگو از لحاظ بصری در جای مناسبی قرار گرفته باشد.
- پیشنهاد ارزش
پیشنهاد ارزش شامل مواردی است که در آن خدمات یا کالاهای شما با پیشنهادات و قیمت‌های جذاب توجه کاربران را به خود جذب می‌کند، مثل «کیفیت عالی» «50 درصد تخفیف» «زمان محدود». چنین چیزهایی باید بیشترین فضا را در طراحی نبر گیف تبلیغاتی داشته باشند و اولین چیزی باشند که به چشم بیننده بخورند.
- آیکن فراخوانی
آیکن یا دکمه سفارش به صورت متن یا دکمه‌ای است که از کاربر دعوت می‌کند که بر روی آن کلیک کند. عباراتی مثل «بیشتر یاد بگیرید» یا «شروع کنید» یا «همین حالا ببینید» مثال‌هایی از این دکمه هستند. این دعوت به سفارش یا فراخوان مشتریان باید در طراحی بنر گیف وجود داشته باشد.
با توجه به به نوع بنر، دکمه‌ها معمولاً نرخ کلیک (CTR) روی تبلیغات را افزایش می‌دهند. اگر از آنها استفاده می‌کنید، آن‌ها را در سمت راست پایین بنر با رنگ‌هایی متضاد استفاده کنید.
5- متن باید بلادرنگ قابل خواندن باشد.
بهتر است متن از یک عنوان و یک یا دو خط زیر آن تشکیل شده باشد که عنوان اختلاف اندازه مشخصی با متون داشته باشد. به هیچ وجه از فونت‌های ناخوانا، خیلی نازک و یا خیلی کوچک استفاده نکنید.
7- طراحی باید با برند شما سازگار باشد
بنر گیف شما باید دارای لینک به صفحه لندینگ سایت شما باشد. مطمئن شوید که تبلیغ شما با رنگ و طرح صفحه لندینگ و محتوای آن مطابقت دارد تا مشتریان گیج نشوند.
6- از انیمیشن استفاده کنید.
اگر در طراحی بنر گیف شما از آیتم‌های انیمیشنی استفاده شود، معمولاً بهتر از تبلیغات بنری استاتیک عمل می‌کند و می‌تواند بسیار کارآمد باشد ولی باید مطمئن شوید که حواس کاربر را نسبت به پیام تبلیغات پرت نمی‌کنند.
8- حس ضرورت را به مشتری القا کنید.
احساس ضرورت بصری به انجام خرید را از طریق استفاده از تضاد رنگ، درشتی متن و رنگ‌ها به مشتری اقل کنید و از روانشناسی رنگ در طراحی بنر گیف خود استفاده کنید.
9- از تصویرسازی به درستی استفاده کنید.
تصاویر و گرافیک‌های مرتبط را انتخاب کنید تا پیام خود را بهتر به دید مخاطب برسانید. از مفاهیم و تصاویر نامفهوم و نامرتبط استفاده نکنید. میلیون‌ها عکس با کیفیت بالا برای خرید و استفاده در طراحی گیف وجود دارند. با این وجود بهتر است که طراحی بنر گیف توسط طراحان متخصص انجام شود که منحصربفرد و مطابق با نیاز مشتریان باشد. به یاد داشته باشید که با توجه به اینکه اندازه اکثر بنرهای گیف متوسط یا کوچک است، همیشه نیازی به استفاده از تصاویر در طراحی بنر گیف الزامی نیست. استفاده از تایپوگرافی زیبا نیز می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد.
10- از رنگ‌های مناسب استفاده کنید.
هر رنگ دارای حس متفاوتی است و در نظر گرفتن نوع احساساتی که می‌خواهید در مخاطب القا کنید، بسیار مهم است. رنگ اولین مولفه‌ای است که توجه کاربر را در بنر شما به سمت خودش جلب می‌کند. احساس موجود در برخی از رنگ‌ها به شکل زیر است:
قرمز: اشتیاق، خشم، هیجان و عشق. این رنگ برای جذب اکثر مخاطبان رنگی قوی است، ولی باید به طور متعادل استفاده شود. اگر به دنبال یک ظاهر کلاسیک، شیک یا جدی هستید از رنگ قرمز استفاده نکنید.
زرد: شادی، طلوع آفتاب و دوستی. رنگ زرد انرژی و جوانی را به خاطر می‌آورد.
سبز: سلامتی، تازگی، ثروت، محیط زیست، رشد و و شروعی تازه
آبی: ایمنی، اطمینان، بلوغ، آرامش، هوش، رسمی‌بودن، تازگی و مردانگی
سیاه: انحصار، رمزآلودگی، مدرنیته، قدرت، پرستیژ، لوکس و رسمی بودن
سفید: پاکی، خلوص، مدرنیته، تازگی، سادگی و صداقت
14- اندازه فایل بنر گیف را تا حد ممکن کاهش دهید.
اندازه فایل گیف بسیار مهم است و باید در عین حفظ کیفیت در کوچکترین مقدار ممکن قرار داشته باشد زیرا بنرهای گیفت باید در سایت‌های اینترنتی مختلف یا سایت خود شما قرار بگیرند و اندازه کوچک آن‌ها در سرعت بارگذاری صفحه و موارد مرتبط با بهبود سئو اهمیت بالایی دارد.
سخن پایانی: ما آماده ساخت بهترین بنرها برای شما هستیم!
در این مطلب، با برخی از نکات طراحی بنر گیف حرفه‌ای آشنا شدید. دقت به تمام این موارد و رعایت آن‌ها در طراحی بنر گیف، کاری است که باید به کاردان سپرده شود تا بهترین بازخورد را برای شما به همراه داشته باشد. تجربه بالایی برای طراحی بنر گیف عالی و کارآمد مورد نیاز است و اگر شما یک طراح حرفه‌ای نیستید یا مشغله زیادی دارید، باید به فکر استفاده از یک طراح خوب برای طراحی بنر گیف کلیک‌خور و عالی باشید.

سفارش طراحی بنر

همین الان سفارش خود را برای طراحی بنر در سامانه ثبت کنید.